LEXUS LS600h L: Mobilnější wellness neexistuje

Lexus< – průkopník v oblasti vozů s hybridním pohonem.

Značka Lexus přijíždí s novou generací svého modelu LS, které mimochodem jako první, již ve své minulé generaci, nabídl možnost přiobjednání si křesla Otoman místo klasického místa vzadu vpravo. Toto sedadlo bylo vybaveno, nejen dnes už poměrně všedním, vyhříváním a odvětrávám, umělo i namasírovat pana ředitele, který se zde právě natáhl po dlouhém dni plném pracovních schůzek. Ano, opravdu natáhl. Z ovládacího panelu mezi zadními sedadly bylo možné odsunout přední sedadlo spolujezdce dopředu, vzadu si sklopit opěradlo a vysunout podpěrku pod nohy. Posezení jako na sofa, doma, v obývacím pokoji. Samozřejmě, plně elektricky a bez námahy. Pak už jen nastavit ideální teplotu sedadla, vybrat si z nabídky masáži, pustit na obrazovce film a pobídnout řidiče k jízdě. Stejná vymoženost zůstala i nynější generaci, takže při obměně vozu o svůj komfort nepřijdete.

Zásadní změnou prošel design vozu, který již není tak uhlazený, ale díky použití ostřeji řezaných rysů a ostrých hran vypadá nyní velice sportovně. Navíc je zde ještě možnost dovybavit Váš Lexus paketem F-SPORT, který mu dodá na ještě větší agresivitě a sportovnosti. Pak už je levý pruh jen Váš.

V nabídce jsou celkem čtyři verte se dvěma motory spalovacími motory, jednomu, jak je u Lexus standardem, dopomáhá elektromotor. Lexus LS si můžete objednat v „základní“ verzi s označení LS 460, k této verzi si můžete připlatit i za pohon všech čtyř kol. A dostáváme se k modelu s hybridním pohonem LS 600h, k mání je i prodloužená varianta LS 600h L a to už je opravdové wellness.

LEXUS_MY_13_LS_600h_L_CC_2560x1440_014_tcm900-1187020.jpg

Pod kapotou LS 600h pracuje pětilitrový motor V8 a elektromotor s kombinovaným výkonem 327 kW (445 k), které zajistí vozu velice obstojnou dynamiku, z 0 na 100 km/h to LS zvládne za 6,1 sekundy a se spotřebou, která potěší nejedno oko, 8,6 litru na 100km, emise CO2 se podařilo udržet pod 200g na ujetý kilometr. O tocích energie ze spalovacího motoru a baterií rozhoduje „mozek“ vozu, jednotka  PCU (Power Control Unit).

Ticho, které na palubě vozu za jízdy vládne, pouze příjemně naruší hudba linoucí se z reproduktorů soustavy Mark Levinson s 19 reproduktory. Když Vás rádio nebo hudba z přehrávače omrzí, můžete si pustit film, a to z DVD či Blue-Ray disku na 9″ obrazovce.

O novém Lexusu LS by se dal napsat román, jen výpis výbavy a volitelných prvků by vydal na pár desítek stran. Na prostudování všech ve voze použitých technologií, inovací a vychytávek, aby jste si brali dovolenou.

Ceny modelu LS začínají na částce 2 269 000,-Kč za verzi LS 460, za „dlouhou šestistovku“ vysázíte minimálně 3 089 000,-Kč. Ale určitě litovat nebudete!

Ale to, co dělá Lexus Lexusem je jeho výjimečnost. Na silnici jich potkáte poskromnu, spíše méně než více. A to je velká škoda. Lexus produkuje velice kvalitní vozy s technikou, o které si mohou konkurenční automobilky nechat jen zdát a Lexus dohání s markantním zpožděním.

 

Vážení čtenáři, závěrem bych Vám chtěl poděkovat za pozornost věnovanou čtení mnou napsaného článku. Pokud se Vám článek líbí, určitě nezapomeňte dát like, případně přidat komentář, článek sdílet a potvrdit odběr pravidelných příspěvků.

TR

(Visited 1 times, 1 visits today)