MERCEDES-BENZ G 63 AMG 6×6: Šeky, šejky

Hned v úvodu bych měl asi vysvětlit, proč je v titulku „šeky, šejky“, že?
Tak abych vše uvedl na pravou míru. Ke koupi tohoto „tanku“ budete potřebovat šeky, „tučné“ šeky. A nejtypičtějším kupce bude ropný šejk ze Saudské Arábie.

Teď už k samotnému vozu.

Jedná se o téměř standardní Mercedes-Benz G, který tu je už od roku 1979, kterému byla přidána třetí náprava a zvýšen podvozek. Toto však nejsou zdaleka jediné úpravy, které Mercedes-Benz potažmo AMG na voze provedli.

2013_mercedes-benz_g63_amg_6x6_37_1920x1080

V interiéru jsou požity pouze pečlivě vybrané materiály té nejvyšší jakosti a celý vůz je možno si zcela individualizovat tak, že druhý takový na světě už nebude, no bude to něco stát.

Na všech šest poháněných kol je přenášen výkon 400 kW a točivý moment 760 N.m., které vyprodukuje osmiválcové biturbo. Objem palivové nádrže je 159 litrů a průměrná spotřeba kolem 30 litrů na 100 km. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h.

Hmotnost vozu jsou necelé čtyři tuny

Design vozu zůstal v základu stále nezměněn, ostatně jako „obyčejné“ G modely od počátku výroby.

Vozidlo, které člověku nezasvěcenému cestovním podmínkám v Saudské Arábii přijde G 63 AMG 6×6 jako nerozumný počin, vždyť se všichni honí za co nejnižší spotřebou a emisními limity, jenže v Saudské Arábii stojí litr benzínu přibližně deset korun a do pouště se každé poháněné kolo navíc hodí. Ani v Česku by nebylo tak úplně k zahození, byl by to výborný školící prostředek na všechno „vybržďovače“. Kdokoliv by to před tímto autem „zadupl“ měl by z auta záložku do knížky.

Základní cena je v přepočtu 10 000 000,-Kč, pokud se ale bojíte o svůj život, sáhněte po pancéřované verzi Panzer, která odolá i projektilům do ráže 7,62 mm, tedy i samopalu AK-47. Ta však přijde na téměř 25 milionů korun…tedy, před intervencí, dle aktuálního kurzu milionů sedmadvacet. Nepotřebujete-li obrněný vůz a máte peníze nazbyt, můžete buď kontaktovat mě nebo zajít do Brabusu, kde Vám zvednou výkon 5,5 litrového osmiválcového biturba ze 400 na 515 kW, tedy 700 koni a téměř 1000 newtonmetrů.

 

Vážení čtenáři, závěrem bych Vám chtěl poděkovat za pozornost věnovanou čtení mnou napsaného článku. Pokud se Vám článek líbí, určitě nezapomeňte dát like, případně přidat komentář, článek sdílet a potvrdit odběr pravidelných příspěvků.

TR

(Visited 1 times, 1 visits today)